Hizkuntzaren
didaktika eta ingelesa
1.
zatia
Haur
Hezkuntza 3. maila
Saila:
Hizkuntza eta Literaturaren Didaktika
Ikasturtea:
2012-2013
Irakaslea:
Harkaitz Zubiri
Telefonoa:
946014647
E-maila:
arkaitz.zubiri@ehu.es
Helburuak
- Hezkuntzaren eremuan ahozko komunikaziorako baliabideak ezagutzea eta ikasgelan haurrarengan ikaskuntza sustatzeko nola egokitu hausnartzea, ezagutzea, trebatzea eta hainbat egoeretan praktikara eramatea. E2 eta E3
- Ahozko eremuari dagokion hezkuntza curriculuma ezagutzea, kontuan hartzea eta gauzatzen trebatzea. E1
- Egoera eleanitzetan ahozko baliabideak erabiltzeko estrategietan trebatzea. T1
- Hizkuntza zuzentasunez erabiltzea, egoera bakoitzera egokituz. T2
- Hezkuntza eremuko ahozkotasuna jorratzean, norberaren esperientziak, taldekako lanak, talde osoarenak, ekarpen zientifikoenak eta hezkuntza arloko profesionalen behaketak elkar elikatzea, metodologia aktibo eta partehartzaileak ahalbidetuz. T
- Eskolako dinamikak aberasteko 2.0 baliabideak erabiltzea. T
- Jarrera egoki, aktibo eta partehartzailea izatea.
Edukiak
- Ahozko komunikazioaren garapena haurraren lehenengo urteetan familian eta eskolan.
- Ahozkotasunaren ezaugarriak 1Hen eta 2Hn.
- Ahozko testu generoak Haur Hezkuntzan.
- Hizkuntzak Haur Hezkuntzako curriculumean.
- Irakaslearen estrategiak 1H eta 2Hn ahozko trebeziak sustatzeko.
Metodologia
Eskolako
metodologiak ikasleen jarrera aktiboa eta partehartzailea sustatzen
du. Eskolako dinamiken helburua hainbat ezagutza iturri uztartzea da:
norberaren esperientzia, taldekako lana, talde osoaren dinamika,
ekarpen zientifikoak eta hezkuntza arloko profesionalen behaketak.
Irakaslearen azalpenek gidari lana egiten dute. Ikasleek honako lanak
egin behar dituzte:
- Ikerketa proiektua taldeka: ahozkotasuna aztertzeko ikerketa bat diseinatu, landa lanean behatu, emaitzak lortu eta aurkeztu.
- Proposamen didaktikoa taldeka: eskoletako ekarpenak eta ikerketa proiektuaren emaitzak kontuan hartuz, ahozkotasuna lantzeko proposamena egin.
- Ahozko jarduera laburra banaka: ahozkotasuna lantzeko trebeziak praktikara eramateko jarduera labur bat diseinatu, gauzatu eta ebaluatu.
- Gelako ariketak: aurre-ezagutzaren jorraketa, taldeko dinamikak, artikulu zientifikoen azterketa, eta aurkezpenak.
- Azterketa teoriko praktikoa banaka: gelan landutakoari buruzkoa.
Lanak
egiterakoan ezin dira erabili beste egile batzuen ekarpenak
(esplizituki aipatzen direnean nahi ez direnean) baldin eta egilea
nor den esaten ez bada eta hari buruzko gutxieneko erreferentziak
ematen ez badira. Oin-oharrak eta erreferentzia bibliografikoak
egiteko erabili eredu hauetako bat: APA, MLA, Chicago, Turibian edo
AMA.
Aipatutako
lanak web 2.0 euskarrietan izan behar dituzte etengabe ikusgai. Argi
bereizi behar dira gelako saio bakoitzeko lanak eta ikasgai osoan
zehar egiten diren lanak zeintzuk diren.
Eskolako
dinamikak hiru eremutan lantzen dira: ikasgelan, tutoretzetan eta
ikasgelaz kanpo.
Ebaluazioa
Ebaluazioan
hainbat aldagai hartuko dira kontuan:
- Hezkuntzaren eremuan ahozko komunikaziorako baliabideak ezagutzea eta ikasgelan haurrarengan ikaskuntza sustatzeko nola egokitu hausnartzea, ezagutzea, trebatzea eta hainbat egoeretan praktikara eramatea.
- Ahozko eremuari dagokion hezkuntza curriculuma ezagutzea, kontuan hartzea eta gauzatzen trebatzea.
- Egoera eleanitzetan ahozko baliabideak erabiltzeko estrategietan trebatzea.
- Hizkuntza zuzentasunez erabiltzea, egoera bakoitzera egokituz.
- Hezkuntza eremuko ahozkotasuna jorratzean, norberaren esperientziak, taldekako lanak, talde osoarenak, ekarpen zientifikoenak eta hezkuntza arloko profesionalen behaketak elkar elikatzea, metodologia aktibo eta partehartzaileak ahalbidetuz.
- Eskolako dinamikak aberasteko 2.0 baliabideak erabiltzea.
- Jarrera egoki, aktibo eta partehartzailea izatea.
Kalifikazioa
jartzeko honakoak hartuko dira kontuan:
- Ikerketa proiektua taldeka: 2 puntu.
- Proposamen didaktikoa taldeka: 2 puntu.
- Ahozko jarduera laburra banaka: 2 puntu.
- Gelako ariketak: puntu 1.
- Azterketa teoriko praktikoa banaka: 2 puntu.
- Modulu lana: puntu 1.
Lan bakoitzari dagokion ehunekoa irakaslearen proposamena da. Guztiak hartu behar dira kontuan, baina gelako dinamiken arabera, irakasleak eta ikasleek adosten badute, ehunekoak alda daitezke.
Irakasgaia
gainditzeko ezinbestekoa da zeregin bakoitza gutxienez baleko egotea.
Tutoretza
Astelehenetan
12:30-14:30 artean, 3.20 bulegoan (behin-behineko kokalekua)
Bibliografia
Oinarrizko
bibliografia
Bigás,
M. (2000). Didáctica
de la lengua en la Educación Infantil.
Ed. Síntesis: Barcelona.
Cervera,
M. (1993). Literatura
y lengua en la Educación Infantil.
Ed. Mensajero: Bilbao.
Ruiz,
U. (coord.) (2000). Didáctica
de la segunda lengua en Educación Infantil y Primaria.
Ed. Síntesis: Barcelona.
Ruiz,
U, (apal.) (2009) Bigarren
hizkuntzaren didaktika haur eta lehen hezkuntzan.
UPV/EHU.
Wells,
G. (1987). Aprender a leer y escribir. Laia: Barcelona.
Sakontzeko
bibliografia
Del
Río, M. J. (1993). Psicopedagogía
de la lengua oral: un enfoque comunicativo.
ICE-HORSORI: Barcelona.
Monfort,
M. (2003). El
niño que habla.
CEPE SL: Madrid.
Palou,
J. y Boch, C. (2005). La
lengua oral en la escuela.
Graó: Barcelona.
Reyzabal,
M. V. (1993). La
comunicación oral y su didáctica.
La muralla: Madrid.
Rosario
López, C. (1996). Didáctica
de la comunicación verbal.
E. Narcea.
Ruiz,
U. (2001): “Ahozko hizkuntza irakastea”. in Jakingarriak
45 zbk. 20-25 o.
Tough,
J. (1987). El
lenguaje oral en la escuela.
Visor: Madrid.
Aldizkariak
Tantak
Hik
Hasi
Textos
de didáctica de la lengua y la literatura
Aula
de innovación educativa
Comunicación,
lenguaje y educación
Cuadernos
de pedagogía
Infancia
y aprendizaje
Jakingarriak
Signos
No comments:
Post a Comment